Consument heeft hoge verwachting van VR-brillen
VR-brillen zijn volgens diverse media een
van de belangrijkste trends voor 2016.
Consumenten blijken klaar voor
deze ontwikkeling. Eén op de tien heeft al eens een virtual reality
bril geprobeerd en één op de drie heeft interesse in zo'n bril. De
consument vindt VR-brillen vooral interessant voor films, series,
documentaires, gaming en medische toepassingen.
Drie op de tien
geïnteresseerden overwegen in 2016 een VR-bril te kopen.
Dit blijkt uit
marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1004 Nederlanders.
Driekwart van de consumenten is bekend met virtual reality brillen, zoals een cardboard,
Oculus Rift of Samsung Gear VR. Momenteel
bezit 1% van de Nederlanders een virtual reality bril. Hoewel men vooral
geïnteresseerd is in films kijken en games spelen, zien consumenten de
VR-bril niet enkel als gadget voor entertainment. Ook toepassingen met
maatschappelijk nut, zoals medische toepassingen (30%) en het overwinnen
van angsten (25%) vinden consumenten interessant.
Eén op de tien
consumenten heeft al weleens een virtual reality bril geprobeerd, vooral
voor games (44%). Negen op de tien zijn positief over de ervaring met
de VR-bril.
Een derde van de consumenten is geïnteresseerd in een VR-bril. De interesse ligt hoger (54%) bij degenen die de VR-bril daadwerkelijk geprobeerd hebben. Een virtual reality bril met geïntegreerd scherm heeft de grootste interesse (56%). Eén op de tien is geïnteresseerd in een VR-bril met een smartphone als scherm. Eén op de drie is in beide varianten geïnteresseerd.
Drie op de tien geïnteresseerden denken wellicht binnen nu en een jaar een virtual reality bril te kopen. Hiermee is de potentie in 2016 ongeveer 1 miljoen VR-brillen. De belangrijkste reden om een VR-bril te kopen zijn films, series en documentaires kijken (53%), games spelen (50%), virtueel een stad bezoeken (25%), TV kijken (22%) en een gevaarlijke sport (zoals bungeejumpen) ervaren (21%). Nederlanders verwachten dat eind 2017 één op de vijf consumenten een VR-bril in huis heeft.
Bron: engineersonline
Een derde van de consumenten is geïnteresseerd in een VR-bril. De interesse ligt hoger (54%) bij degenen die de VR-bril daadwerkelijk geprobeerd hebben. Een virtual reality bril met geïntegreerd scherm heeft de grootste interesse (56%). Eén op de tien is geïnteresseerd in een VR-bril met een smartphone als scherm. Eén op de drie is in beide varianten geïnteresseerd.
Drie op de tien geïnteresseerden denken wellicht binnen nu en een jaar een virtual reality bril te kopen. Hiermee is de potentie in 2016 ongeveer 1 miljoen VR-brillen. De belangrijkste reden om een VR-bril te kopen zijn films, series en documentaires kijken (53%), games spelen (50%), virtueel een stad bezoeken (25%), TV kijken (22%) en een gevaarlijke sport (zoals bungeejumpen) ervaren (21%). Nederlanders verwachten dat eind 2017 één op de vijf consumenten een VR-bril in huis heeft.
Methodiek
De cijfers uit dit marktonderzoek zijn tot stand gekomen door een grootschalige onderzoek onder het Multiscope online consumentenpanel, waarbij in totaal 1004 leden het onderzoek volledig hebben ingevuld. Het onderzoek is representatief voor de online populatie.Bron: engineersonline
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Dank voor uw input, na moderatie zal uw input worden opgenomen.
Vriendelijke groet, team Moviestreamer™