Velocity een waardige opvolger van Genesis uit de Lambda repo.
Velocity is de nieuwe add-on uit de Blazetamer Repo.
Een zeer mooie add-on waarmee je films en series kunt bekijken.
Nu Genesis helaas is overleden (RIP) komen er gelukkig steeds meer en nog mooiere add-ons
waar we ons heerlijk kosteloos mee kunnen amuseren! ;-)
Er is opvallend veel nieuwe recente content in Full HD
en dat zonder buffering.
Hieronder zullen we beschrijven hoe je deze add-on in je KODI systeem erbij voegt.
1. Open KODI en ga naar SYSTEEM en klik op het tabblad Filemanager
2. Klik op Add Source
3. Selecteer <None>
4. Typ exact de volgende url “http://fusion.tvaddons.ag/” en klik op done
5. Geef deze media source de naam fusion
6. Selecteer OK
7. Ga naar SYSTEEM
8. Klik op Add-ons
9. Klik op Install from zip file
10. Klik op Fusion
11. Klik op xbmc-repos
12. Klik op english
13. Klik op repository.BlazeRepo-3.1.zip
14. Wacht tot de add-on is enabled
15. Klik op Install from repository
16. Klik op Blazetamer’s Repository
17. Klik op Video add-ons
18. Klik op Velocity
19. Velocity is enabled. Ga nu naar je Video add-ons en je ziet dat Velocity tussen al je andere video add-ons staat. Véél kijkplezier met deze nieuwe "Genesis".
Trndlabs uit Rijssen heeft naar eigen
zeggen de kleinste commerciële cameradrone ter wereld gebouwd. De Skeye
heeft vier propellers en meet slechts vier centimeter van wiektip tot
wiektip.
Het veertien gram wegende apparaatje is vooral bedoeld als
hebbedingetje,
de resolutie blijft steken op 640 bij 480 pixels. De
Skeye gaat voor 69 euro over de toonbank.
Trndlabs had kwam afgelopen najaar al met de
kleinste drone ter wereld op de markt, van slechts zeven gram. Het
bedrijf wilde echter ook het kleinste exemplaar met camera ter wereld op
zijn naam hebben. Overigens had het al een kleine drone met hd-camera
op de markt.
Het is niet de eerste keer dat Trump Apple op de korrel neemt. Ook
tijdens de campagne voor het presidentschap in 2012 droomde hij al
hardop hoe mooi het zou zijn wanneer Tim Cook al zijn producten in de VS
zou maken. Ook tijdens de presentatie van zijn boek 'Crippled America'
noemde hij Apple als voorbeeld van bedrijven die hij weer terug wilde
hebben in de Verenigde Staten.
Banen zijn voorgoed verdwenen, of niet?
De presidentskandidaat reageert daarmee op een uitlating van Steve
Jobs vijf jaar geleden die president Obama duidelijk maakte dat de
productie van Apple-apparatuur voorgoed van Amerikaanse bodem waren
verdwenen. Apple heeft zich trouwens zelf niet helemaal aan Jobs
voorspelling gehouden. Twee jaar geleden opende Apple nieuwe
productiefaciliteiten in Austin in Texas waar onder meer onderdelen van
de Mac Pro-computers worden gemaakt. Maar tegelijk is Apples
bedrijfsmodel erg afhankelijk van de internationale toeleveringsketens,
dus het idee alle Apple-producten weer in de VS te maken zal niet in Tim
Cooks brein rondzingen. Trump maakte niet duidelijk hoe hij de top van
Apple op andere gedachten wil brengen. Bron: Thijs DoorenboschNIEUWS4
VR-brillen zijn volgens diverse media een
van de belangrijkste trends voor 2016.
Consumenten blijken klaar voor
deze ontwikkeling. Eén op de tien heeft al eens een virtual reality
bril geprobeerd en één op de drie heeft interesse in zo'n bril. De
consument vindt VR-brillen vooral interessant voor films, series,
documentaires, gaming en medische toepassingen.
Drie op de tien
geïnteresseerden overwegen in 2016 een VR-bril te kopen.
Dit blijkt uit
marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1004 Nederlanders.
Driekwart van de consumenten is bekend met virtual reality
brillen, zoals een cardboard,
Oculus Rift of Samsung Gear VR. Momenteel
bezit 1% van de Nederlanders een virtual reality bril. Hoewel men vooral
geïnteresseerd is in films kijken en games spelen, zien consumenten de
VR-bril niet enkel als gadget voor entertainment. Ook toepassingen met
maatschappelijk nut, zoals medische toepassingen (30%) en het overwinnen
van angsten (25%) vinden consumenten interessant.
Eén op de tien
consumenten heeft al weleens een virtual reality bril geprobeerd, vooral
voor games (44%). Negen op de tien zijn positief over de ervaring met
de VR-bril.
Een derde van de consumenten is geïnteresseerd in een VR-bril. De
interesse ligt hoger (54%) bij degenen die de VR-bril daadwerkelijk
geprobeerd hebben. Een virtual reality bril met geïntegreerd scherm
heeft de grootste interesse (56%). Eén op de tien is geïnteresseerd in
een VR-bril met een smartphone als scherm. Eén op de drie is in beide
varianten geïnteresseerd.
Drie op de tien geïnteresseerden denken wellicht binnen nu en een jaar
een virtual reality bril te kopen. Hiermee is de potentie in 2016
ongeveer 1 miljoen VR-brillen. De belangrijkste reden om een VR-bril te
kopen zijn films, series en documentaires kijken (53%), games spelen
(50%), virtueel een stad bezoeken (25%), TV kijken (22%) en een
gevaarlijke sport (zoals bungeejumpen) ervaren (21%). Nederlanders
verwachten dat eind 2017 één op de vijf consumenten een VR-bril in huis
heeft.
Methodiek
De cijfers uit dit marktonderzoek zijn tot stand gekomen door een
grootschalige onderzoek onder het Multiscope online consumentenpanel,
waarbij in totaal 1004 leden het onderzoek volledig hebben ingevuld. Het
onderzoek is representatief voor de online populatie.
Bron: engineersonline
Zo installeer je Kodi op een iPhone, iPad of iPod touch [Geen jailbreak nodig]
Kodi is een enorm populaire crossplatform mediacenter software
waarmee je onder meer televisie, films, tv-series en voetval kan
streamen.
Kodi is te gebruiken met Amazon Fire TV, Windows, Mac OS X, Linux, Android en iOS.
Android-gebruikers kunnen de officiële Kodi-app via de Google Play
Store downloaden.
Voor iOS-gebruikers is dat helaas niet van toepassing.
Er zijn twee manieren om Kodi op je iPhone, iPad of iPod touch te
installeren. De eerste manier is om je iOS-apparaat eerst te jailbreaken
en vervolgens kan je via Cydia de iOS-versie van Kodi downloaden en
installeren.
Er bestaat ook een mogelijk om zonder een jailbreak Kodi op je
iOS-apparaat te installeren.
Hoe je dat voor elkaar kan krijgen leren we
je hieronder.
Wat heb je nodig
Een computer dat op OS X draait.
Xcode 7 of nieuwer. Je kan het gratis via de Mac App Store downloaden.
Een Apple Developer account. Een gratis account werkt ook.
iOS App Signer utility, gratis te downloaden via deze link.
Kodi deb-bestanden, gratis te downloaden via deze link.
We gaan er vanuit dat je voldoet aan de bovenstaande vereiste.
Laten we beginnen om Kodi op je iPhone, iPad of iPod touch te
installeren. Stap 1: Verbind je iOS-apparaat met je computer en open Xcode.
Selecteer nu Create a new Xcode project. Stap 2: In de linker menu dien je onder iOS de optie Application te selecteren.
Vervolgens klik je Single View Application en daarna op Next. Stap 3: Bij Product Name en Organization Name dien je nu een unieke naam voor je applicatie in te vullen. Bij Organization Identifier moet je een omgekeerde url plaatsen,
bijvoorbeeld nl.techmania.kodi. Zodra je klaar bent klik je op Next. Stap 4: Selecteer nu een locatie om je project op te
slaan, bijvoorbeeld je bureaublad.
Xcode zal je nu een fout melding
geven, dit is normaal. Klik nu op Fix Issue. Stap 5: Om het probleem automatisch te fixen vraagt Xcode je om in te loggen met een Apple Developer account. Klik op Add en log in met je account. Selecteer je Apple ID en klik op Choose. Xcode zal nu automatisch alles fixen. Stap 6: Open nu de iOS App Signer applicatie die je eerder hebt gedownload. In de app klik je op bij Input File op Browse en navigeer naar de Kodi .deb-bestanden.
Bij Provisioning Profile dien je de aangemaakte Xcode profiel te selecteren. Stap 7: Zodra je alles hebt ingevuld druk je nu op Start.
Geef het een naam en sla het .iPA-bestand op je bureaublad. iOS App Signer zal voor de rest zorgen. Stap 8: Ga nu terug naar Xcode en klik op Windows en volgens Devices. Stap 9: Selecteer nu je iPhone, iPad of iPod touch en klik op de + knopje. Stap 10: Navigeer nu naar het .iPA-bestand dat je in iOS App Signer hebt aangemaakt.
Xcode zal nu Kodi installeren op je iOS-apparaat.
Dit kan enige tijd
duren, wees dus geduldig. Zodra Xcode klaar is zal Kodi op je homescreen
verschijnen. Veel plezier ermee! PS: Het kan zijn dat je iPhone de volgende foutmelding geeft Niet-vertrouwde ontwikkelaar
zodra je Kodi opent. Op dit te fixen ga je naar: Instellingen >
Algemeen > Apparaatbeheer > Klik op je Apple ID > Klik op
Vertrouw [je eigen Apple ID] > Klik op Vertrouw. Credits to: Yasin - 28 Dec 2015
Foto Samsung
Bestemming: Consumer Electronics Show (CES),
de nieuwjaarsreceptie van de wereldwijde tech industrie.
Optimisme op de CES. Het is
één grote buzzmachine; 170.000 bezoekers uit 153 landen en 3.600
bedrijven die hun productnieuws constiperen tot de eerste week van
januari.
Productaankondigingen, allemaal
revolutionair, innovatief en baanbrekend.
Gebruiksvriendelijk, ook.
Wie wil krijgt de primeurs van tevoren op papier, onder Strikte
Geheimhouding.
Dat doen bedrijven voor de techblogs, zodat alle
artikelen online gaan zodra het embargo opgeheven is. Zo’n tijdbom op
Twitter genereert meer buzz – wie weet word je trending topic of ga je viral.
Zo kun je even je punt maken in de zware PR-storm die op CES woedt.
De elektronicabranche draait op telefoons, tablets en tv’s.
Daar
wordt het meeste geld mee verdiend. Revolutionair is dat niet; de
apparaten worden elk jaar een beetje groter, een beetje platter en een
beetje sneller.
Techsites pikken er op CES liever afwijkende dingen uit. De bh met
biosensor, de koelkast met giga-beeldscherm, een ring om mee te bellen,
dat soort werk. Gadgets om op te klikken, meestal niet om te kopen.
CES is een kerkhof van mislukte PR-campagnes
Sommige van die producten zullen nooit te koop zijn.
Fabrikanten
blijven graag vaag met hun introductiedata; ergens in de pruimentijd, zo
rond Sint Juttemis. In het Engels is daar een mooi woord voor: vaporware,
plannen die in rook opgaan. Bijvoorbeeld The Belty, een broekriem die
zich automatisch aanpast aan je buikomvang, waar vorig jaar iedereen
over schreef. Die is nooit verder gekomen dan een prototype.
CES is een kerkhof van mislukte PR-campagnes.
Zo bekogelden tv-fabrikanten ons jarenlang met suffe brillen omdat ze
zeker wisten dat we thuis 3D-films gingen kijken. Nee dus.
Waarom dan toch naar de CES? In drie, vier dagen zie je bijna alles
wat er in 2016 op techgebied verschijnt. Behalve dingen van Apple.
Verandert die consumentenelektronica ons leven? Mwah... het gaat niet om een grotere tv, een VR-bril, een wearable (fitnessgadget), rideable (elektrische tweewieler) of flyable (drone).
Het gaat erom wat je ermee doet – de software. Fitness-apps die je
stimuleren te bewegen, slimme auto’s die zelf ongelukken mijden,
betaalapps die de bank omzeilen.
En natuurlijk de videobel-app die je
met het thuisfront laat mee-eten; zij aan het ontbijt en jij aan het
avondeten. Dan lijkt Las Vegas eventjes minder ver weg.
NL
Veel gebruikers hebben ons gebeld/gemaild; Is Genesis overleden?
De ontwikkelaar van genesis (Lambda) heeft ons aangegeven nog steeds actief te zijn,
schrijft wel degelijk codes maar gaat met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid door onder een andere naam.
Dus op de vraag; Is Genesis overleden? is het antwoord; dat zal niet lang meer duren!
Inmiddels wordt achter de schermen hard gewerkt aan een doorstart/overname c.q afsplitsing.
UK
Many are asking "Is Genesis dead?"
Well, the developer of Genesis, lambda, has come out with an
announcement of his status with Genesis development and he's stated that
he's still developing code, but it may be released under a new name, so
in that sense, Genesis may be dead soon, meaning the developer may move
his efforts to a new add-on. Check out this post on KodiNews.com that dissect's lambda's announcement and goes over what it means for the future of Genesis and Kodi streaming.
Owkee en voor nu dan? Genesis alternatives: Enkele goede en gebruikte alternatieven zijn:
GoTV, GoMovies, Stream all the sources, Stream Engine,
Phoenix (Staael2014), Phoenix (TNPB), the Mutts Nutts, Xmovies8...
zie ook/ see also: https://www.reddit.com/r/xbmc/comments/2run5j/best_addonsalternatives_to_genesis/