Het bedrijf dat verantwoordelijk is de Ouya
Android-spelcomputer heeft zichzelf te koop gezet, aangezien het geld
simpelweg op is. Dit kan nog wel eens het einde betekenen voor één van
de grootste Kickstarter-successen tot op heden.
Toen de Ouya op Kickstarter stond, was het nog een nieuw en fris idee: een Android-spelcomputer en -mediaspeler voor onder je televisie. Het oorspronkelijke Kickstarter-project haalde zo’n 8,6 miljoen dollar op. Later ontving Ouya zelfs nog een kapitaalsinvestering van vijftien miljoen dollar en niet heel lang geleden zagen we Alibaba nog tien miljoen in het bedrijf investeren. We spreken hier dus over meer dan 33 miljoen dollar, dat in twee jaar tijd is opgemaakt door een bedrijf dat slechts één hardware-product op de markt heeft uitgebracht.
Er is dus iets verkeerd gegaan achter de schermen. Sinds de lancering twee jaar terug is er weinig veranderd aan het concept. Mogelijk heeft het opbouwen van een solide digitale winkel er iets mee te maken, maar het lijkt er voorlopig toch echt op dat Ouya niet meegegaan is met de tijd. Het concept is in twee jaar tijd achterhaald geworden met de aankondiging dat Android een prominentere rol krijgt in meerdere televisies van fabrikanten als Philips en Sony. Ook zijn er inmiddels betere Android-spelcomputers op de markt uitgekomen.
Het einde komt nabij voor Ouya
Er is een interne memo gelekt van Ouya-baas Julie Uhrman waaruit blijkt dat het bedrijf serieuze geldproblemen heeft. Sterker nog: het geld is op en het bedrijf is haastig op zoek naar een koper. Deze memo is gestuurd naar investeerders en adviseurs en vroeg aan iedereen die interesse in het bedrijf heeft te reageren voor het einde van de maand (april): dat strakke tijdschema is Ouya opgelegd door crediteurs. Dit kan nog wel eens het einde betekenen voor één van de grootste Kickstarter-successen tot op heden.Toen de Ouya op Kickstarter stond, was het nog een nieuw en fris idee: een Android-spelcomputer en -mediaspeler voor onder je televisie. Het oorspronkelijke Kickstarter-project haalde zo’n 8,6 miljoen dollar op. Later ontving Ouya zelfs nog een kapitaalsinvestering van vijftien miljoen dollar en niet heel lang geleden zagen we Alibaba nog tien miljoen in het bedrijf investeren. We spreken hier dus over meer dan 33 miljoen dollar, dat in twee jaar tijd is opgemaakt door een bedrijf dat slechts één hardware-product op de markt heeft uitgebracht.
Er is dus iets verkeerd gegaan achter de schermen. Sinds de lancering twee jaar terug is er weinig veranderd aan het concept. Mogelijk heeft het opbouwen van een solide digitale winkel er iets mee te maken, maar het lijkt er voorlopig toch echt op dat Ouya niet meegegaan is met de tijd. Het concept is in twee jaar tijd achterhaald geworden met de aankondiging dat Android een prominentere rol krijgt in meerdere televisies van fabrikanten als Philips en Sony. Ook zijn er inmiddels betere Android-spelcomputers op de markt uitgekomen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Dank voor uw input, na moderatie zal uw input worden opgenomen.
Vriendelijke groet, team Moviestreamer™