mail: vortex.nederland@gmail.com

woensdag 9 maart 2016

98% huishoudens heeft TV abonnement

Twee procent huishoudens heeft geen tv-abonnement

Slechts twee procent huishoudens heeft geen tv-abonnement

Slechts twee procent van de Nederlandse huishoudens had in 2015 géén tv-abonnement. 
Lineair kijken doet nog bijna iedereen, maar Nederlanders kijken gemiddeld ook een kwartier online.
De Nederlandse consument besteedt gemiddeld vijf procent van haar dagelijkse kijktijd aan het kijken naar video’s van zogenoemde SVoD-diensten. Dit komt neer op vijftien minuten per dag. SVoD staat voor subscription video on demand, videodiensten waarbij men een vast bedrag per maand betaalt en daarna onbeperkt video’s kan kijken. Wanneer er alleen wordt gekeken naar de mensen die een SVoD-abonnement hebben, dan loopt de kijktijd voor deze categorie op tot een uur per dag. Dit alles blijkt uit het nieuwste Dutch Consumer Video Behaviour-rapport van Telecompaper. 
Netflix is de grootste SVoD-dienst want daar zijn nu al 1,3 miljoen huishoudens op geabonneerd. 

Lineair kijken populairst

Lineaire tv ofwel kijken op een vast geprogrammeerd tijdstip op een zender blijft nog steeds de meeste populaire manier om films, series en programma’s te kijken. 
De Nederlander besteedt hier gemiddeld bijna veertig procent van de kijktijd aan. 
Slechts een kleine minderheid doet dit via een tablet (elf procent) of smartphone (zes procent). 
Dat lineaire televisie het nog altijd goed doet, blijkt uit het feit dat maar twee procent van de huishoudens géén tv-abonnement heeft op bijvoorbeeld de kabel, digitenne of satelliet. 
De kijkers die geen tv-abonnement hebben, gebruiken dan in de meeste gevallen weer wel online diensten als Netflix, Videoland Unlimited, NLziet of kijken zéér voordelig via IPTV

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor uw input, na moderatie zal uw input worden opgenomen.
Vriendelijke groet, team Moviestreamer™